Kasuta äppi HOIA ning hoia ennast ja teisi!

HOIA plakat A3 landscape EST20. augustist on App Store'is ja Google Play poes saadaval Eesti oma koroonarakendus HOIA, mis teavitab inimesi, kui nad on olnud lähikontaktis koroonaviiruse kandjaga.

Rakenduse kasutajate telefonid vahetavad Bluetooth'i abil anonüümseid koode ja ei riik, äpi tootja ega telefoni tootja inimeste kohta andmeid ei kogu ja keegi ei saa teada, kes kellega lähikontaktis oli.

Äpp valmis riigi ja 12 eraettevõtte koostöös.

Olulisem äpiga seotud info on koondatud veebilehele https://hoia.me

Seal kogu info ka vene ja inglise keeles.

Patsientide külastamisel kehtivad uued reeglid

200715135253 00 sq

Patsientide külastamisel kehtivad uued reeglid 

Jätkuva nakkusohu tõttu palume tõsiselt kaaluda patsientide külastamise vajalikkust. Seoses COVID-19 leviku riskiga kehtivad külastustele järgmised reeglid:
Patsiente tohib külastada ainult personali teadmisel ja loal. Kui saabute osakonda, palun andke oma tulekust personalile kohe märku;

- Külastada võivad ainult terved isikud, kellel pole olnud kokkupuudet COVID-19 haigega. Kui teil on viirushaiguste sümptomid, palun vältige haiglasse tulekut;
- Lubatud on 1 külaline maksimaalselt 30-ks minutiks;
- Personalil on õigus piirata inimeste liikumist osakonnas.

 

Sisenemine Ahtme üksusesse toimub läbi EMO-sissepääsu. Sissepääsu juures on haigla töötajal õigus küsida haiglasse sisenejalt:
- kas tal esineb respiratoorse haiguse sümptomeid,
- kas ta on viimase 14 päeva jooksul kokku puutunud välisriigist saabunud või respiratoorsete haigussümptomitega isikuga või tulnud ise välisriigist.

Samu küsimusi esitavad ka polikliinikute registraatorid patsiendile ja tema saatjale.

Haigla- ja polikliiniku sissepääsu juures on patsientidele, külastajatele ja nende saatjatele tagatud võimalus kasutada näomaski ning käte desinfektsioonivahendeid.

Kuus soovitust, kuidas saab kiiremini arstiabi

sickNii mõnelegi inimestele teeb muret arsti juurde pääsemine. Selleks, et saada kiiremini lahendus oma tervisemurele, saad Sa ise palju ära teha.

Siin on Sulle mõned soovitused:

1. Kerge tervisemurega saad abi apteegist või perearsti nõuandeliinilt-kergete terviseprobleemide puhul nagu väike palavik, kurguvalu või nohu-köha, tuleks püsida kodus, puhata ning lasta keha immuunsüsteemil oma tööd teha – ligi 80% vaevustest lähevad ise üle. Kehva enesetunde korral saad turgutust käsimüügiravimitest, mille kohta oskavad soovitusi jagada apteekrid. Kiiret abi saad ka nõuandetelefonilt 1220* või 634 6630, kus perearstid ja - õed annavad ööpäevaringselt tervisenõu.

 

2. Haigestumisel alusta perearstist- kui oled haige olnud juba mõnda aega ja haigus on ägeda loomuga, tasub pöörduda oma perearsti poole, kes koostöös pereõega diagnoosib ja ravib enamikku haigusi ja saab Sind vajadusel suunata ka eriarsti vastuvõtule.

 

3. Kasuta e-konsultatsiooni – nii säästad aega, sest Sa ei pea ise eriarsti poole pöörduma. Nimelt on perearstil võimalik e-konsultatsiooni kaudu konsulteerida ise eriarstidega Sinu diagnoosi täpsustamiseks ja ravi määramiseks. Kui selgub, et vajad siiski eriarstiabi juurde kohale minekut ja täiendavaid uuringuid, kutsub eriarst Su oma vastuvõtule.
Praeguseks saavad perearstid oma patsiendi tervisemure lahendamiseks eriarstiga konsulteerida juba mitmekümnel erialal. E-konsultatsiooni teenust on 2020. a esimesel poolaastal kasutanud 13 700 inimest pea 30 000 korda.

 

4. Kasuta digiregistratuuri - kõige kiiremini ja mugavalt leiad sobiliku eriarstiaja üleriigilise digiregistratuuri kaudu, kus on võimalik vastuvõtu aegu broneerida, muuta või tühistada.
Digiregistratuur annab Sulle valikuvabaduse leida sobiv eriarsti vastuvõtuaeg ühest kohast, ilma et peaks pöörduma erinevatesse raviasutustesse. Kui Sa ei leia endale ise sobivat aega eriarsti juurde, siis soovitab Sulle neid digiregistratuuri juurde loodud tehnoloogiline abimees.
Praeguseks on digiregistratuuri kaudu võimalik arstiaega broneerida juba 66 raviasutusse. Digiregistratuuris on alates selle loomisest ehk viimase pooleteise aastaga tehtud üle 68 000 broneeringu. Pane tähele, et eriarsti vastuvõtuaja broneerimiseks on vajalik perearsti saatekiri (v.a günekoloogi, naha-suguhaiguste arsti, silmaarst või psühhiaatri juurde).

 

5. Vaata arstiaegu üle Eesti - Erinevates raviasutuses ja erinevate arstide juurde võivad olla väga erineva pikkusega ooteajad. Kui saad saatekirja eriarstile, siis ära eelista kindlat haiglat või arsti, vaata arstiaegu erinevate raviasutuste lõikes üle Eesti. Sul on õigus valida endale sobiv arst ning vastuvõtuaeg ükskõik millises raviasutuses. Isegi kui perearst on saatekirjale kirjutanud mõne kindla arsti või raviasutuse nime, tasub alati uurida vastuvõtuaegu teistest haiglatest või teiste arstide juurde. Haigekassa kulul arstiabi saamiseks vali kindlasti nende lepingupartner.

 

6. Tühista arstiaeg, kui sa ei saa vastuvõtule minna – õigeaegse teavituse korral (vähemalt 24 tundi enne visiiti) saab vastuvõtuaja vabastada ning teistel patsientidel on võimalik aeg broneerida ja kiiremini arstiabi saada. Oma aja saab digiregistratuuri kaudu tühistada vaid paari klikiga. Sel aastal on digiregistratuuri kaudu tühistatud u 6000 broneeritud arstiaega, mis oleks vastasel juhul olnud tühivisiidid, kus patsient ei ilmu vastuvõtule ja arstiaeg läheb raisku.

 

Eesti Haigekassa pressimaterjal

Haigla leevendas piiranguid

Vastavalt Terviseameti poolt esitatud miinimumnõuete leevendamisele on ka Ida-Viru Keskhaigla leevendanud mitmeid seoses COVID-19 pandeemiaga kehtestatud piiranguid.

Alates 7. juulist:

- ei täideta enam COVID-19 tervisedeklaratsioone;

- kontrollpunktis saavad maski ja peavad seda haigla ruumides viibides kandma respiratoorsete haigusnähtudega patsiendid;

- kõrge COVID-19 nakkusriskiga patsiendile osutatakse plaanilist ravi raviarsti kaalutletud otsusel;

- reeglina ei pea patsiendile enne haiglasse tulekut tegema COVID-19 testi (kui selleks on vajadus, annab raviarst selleks saatekirja).

Arvestades Ida-Virumaa epidemioloogilist olukorda (lisandub uusi COVID-19 koldeid ja patsiente) ning arvestades asjaolu, et haiglas on veel ravil COVID-19 patsiendid, siis jätkuvalt kehtib üldine külastuspiirang. Erandina ja täiendavaid ettevaatusabinõusid arvestades on lubatud eelregistreerimisega (tel 56700815) külastada hooldekodu, sünnitusel võib viibida tugiisik ja raviarsti loal külastada haiglas viibivat raskes seisundis viibivat patsienti.

covid 19 coronavirus 750x375

Ida-Viru Keskhaigla sai Jõhvist pärit IT-ettevõtjatelt kingituseks Eesti esimese ultraheli kopsuskänneri

 DSC1212IT-ettevõte Burfa Tech ostis Belgia-Eesti fintech-ettevõtte OSOM Finance eestvedamisel koroonapandeemia ajal Ida-Viru Keskhaiglale kingituseks diagnostilise kopsuskänneri, mis nüüd on Eestisse jõudnud ning anti täna haiglale üle. Tegu on uudse ja Eestis esimese statsionaarse ultraheli kopsuskänneriga, mis suurendab märkimisväärselt kopsukahjustuse diagnoosimise täpsust ja kiirust. Seade on vajalik nii koroonaviirusega seotud kui ka teiste raskekujuliste hingamisteede haiguste ravis.
Senini oli Eestis ainult üks kopsuskanner tootjapoolse ajutise testprojektina kasutusel Põhja-Eesti Regionaalhaiglas, kuid nüüd sai Eesti suuruselt kolmanda maakonna Ida-Virumaa keskhaigla selle esimesena Eestis päris endale. Ida-Viru keskhaigla on Virumaa suurim tervishoiuteenuse osutaja, kelle vastutusalasse kuulub 175 000 elanikuga piirkond. Haigla pakub statsionaarset- ja ambulatoorset eriarstiabi ning erakorralise meditsiini teenust.
Ida-Viru Keskhaigla erakorralise meditsiini osakonna vanemarst Arnold Persidski kommenteeris: “Igasugune selline abi Eesti meditsiinile on kulda väärt. On väga liigutav, et Jõhvist pärit ettevõtjad otsustasid meie haiglat toetada. Ultraheli kopsuskänner aitab meil kiiresti diagnoosida haigusseisundeid COVID patsientidel, kes vajavad kõige rohkem kopsude ventileerimist. See meetod on alternatiiv röntgenile, mida me seni oleme kasutanud. Röntgenoloogiline uuring võtab tunduvalt rohkem aega, lisaks sellele on teatud piirangut COVID patsientide käsitlusel, mis kitsendavad röntgenoloogiliste uuringute läbiviimist. Võimaliku viirusepuhanguga kaasneva haigla koormuse kasvu korral on sellest skännerist väga palju abi diagnoosimisel ja seisundite dünaamika jälgimisel, mis omakorda tõstab oluliselt ravikvaliteeti. Tänu kopsuskännerile oleme nüüd paremini varustatud nii võimalikeks uuteks koroonalaineteks kui sellest on ka suur abi igapäevases erakorralise meditsiini töös. Antud seade lubab kvaliteetselt läbi viia kõhukoopa organite uuringut multitraumaga patsientidel. Tänu UH-aparaadile suudame punkteerida vajalikke veresooni, vaadata ja hinnata südametööd jne. Piltlikult öeldes asendab selline aparaat erakorralise meditsiini arstidel kuuldetoru ning on seega murranguline sündmus igapäevases kliinilises rutiinis.”
Rahvusvahelist isikliku finantsmajanduse teenust fintech-projektina arendav OSOM ning Eesti suuremate IT-ettevõtete hulka kuuluv ja eelmisel aastal Narvas Põhja-Euroopa suurima kõrgjõudlusega andmetöötluskeskuse avanud Burfa Tech tegid otsuse aidata Ida-Viru Keskhaiglat aprilli algul koroonakriisi haripunktis. „Kuna OSOM Finance’il ja Burfa Tech’il on osaliselt kattuvad aktsionärid, kes kõik on pärit siitsamast Jõhvist, siis kriisisituatsioonis oli meie jaoks loomulik valik aidata kodukanti ja siinset kogukonda. OSOM Finance’i poolt kaardistasime probleemid otsekontaktide kaudu meditsiiniasutustega ja pidasime läbirääkimisi vajaliku seadme kiirendatud tarnimiseks, finantskulud võttis enda kanda Burfa Tech,“ selgitas OSOM Finance tegevjuht Anton Altement.
Burfa Tech juhatuse liige Sergei Potapenko kommenteeris abistamisotsust: “OSOM Finance idee leidis meie ettevõttes kohe tugeva toetuse, kuna oleme alati huvitatud olnud Ida-Virumaa piirkonna arengu toetamisest. Võttes arvesse olukorda riigis ja maailmas, ei tekkinud küsimustki, kas peaksime sellest algatusest osa võtma või mitte”. Burfa Tech’i teine juhatuse liige Ivan Turõgin lisas: „Kui tundub, et raskuste ja probleemidega maadleb terve maailm, võib kergesti unustada kogukonna mured ja keskenduda ainult enda omade lahendamisele. Samas just seda teha ei tohi – peame hoidma kokku ja toetama neid, kes seda enim vajavad. Täna üleantud seade on meie panus, et Virumaal oldaks võimalikuks uueks meditsiinikriisiks veel paremini valmis."

 DSC3065

Ettevõttest OSOM finance
OSOM Finance on Belgia-Eesti fintech projekt, mis asutati 2017. aastal ettevõtte Polybius poolt. OSOM loob isiklikku finantsmajandusteenust, kus on ühendatud traditsiooniliste ja digitaalsete finantsaktivate haldus.
Ettevõttest Burfa Tech
Burfa Tech oli 2019. aastal Äripäeva poolt koostatud Eesti IT-ettevõtete edetabeli võitja. Andmekeskuste projekteerimise ja hoolduse eestvedajana Burfa Tech on spetsialiseerunud suure jõudlusega andmetöötlusele ja andmekeskustele mõeldud valmislahendustele.

Fotodel: Uue kopsuskänneri üleandmisel Ida-Viru Keskhaigla ülemarst dr Toomas Kariis, Ida-Viru Keskhaigla EMO vanemarst dr Arnold Persidski, Burfa Techi üks asutajatest ja juhatuse liige Ivan Turõgin ja OSOM Finance’i üks asutajatest ja CEO Anton Altement.

SA Ida-Viru Keskhaigla | Tervise 1, 31025 Kohtla-Järve | Privaatsusinfo