Registratuur töötab E-R 8-18 33 111 33
Üldmeil:

Inimkesksus, Võimekus, Koostöö ja Hoolivus

registratuur kontakt

Patsiendiohutuse parendajad 2025 – valiti kolm pühendunud tegijat

9.–15. märtsini toimus iga-aastane Patsiendiohutuse teadlikkuse nädal, mille eesmärk on tõsta nii tervishoiutöötajate kui ka kogukonna teadlikkust patsiendiohutusest. Patsiendiohutuse nädalal valiti Ida-Viru Keskhaiglas esmakordselt välja tervishoiutöötajad, kes on enim panustanud patsiendiohutusse.

Selle tänuväärse algatuse käesoleva aasta teema keskendub ohutuskultuuri tugevdamisele tervishoiuasutustes. Tugev ohutuskultuur tagab, et kõik tervishoiutöötajad – alates arstidest, õdedest kuni halduspersonalini – on pühendunud riskide tuvastamisele, vigadest teatamisele ja parimate lahenduste rakendamisele. 

Ida-Viru Keskhaigla õenduse ja patsiendikogemuse juht Julia Kedus selgitas: „Patsiendiohutuse tagamine on kogu meeskonnatöö, kus kõik tervishoiutöötajad panustavad turvalise ja kvaliteetse ravi tagamisse. Patsiendiohutus on mõlemapoolne, ka patsiendil endal on suur roll, seega on oluline tõsta teadlikkust laiemalt."

Jagasime haigla kodulehel ja ka sotsiaalmeedia kanalites selle nädala raames iga päev kasulikke nõuandeid ohutu tervishoiu edendamiseks. 16. märtsini said juhid esitada oma üksusest kandidaate „Patsiendiohutuse parendaja 2025“ tiitlile. Kandidaadi esitamisel paluti kirjeldada, kuidas töötaja on panustanud patsiendiohutuse valdkonda aastatel 2024–2025.

16. aprillil andsid juhatuse liige Julia Kedus ja patsiendiohutuse spetsialist Jana Lullu teada, kes osutusid valituks ning pälvisid tunnustuse oma panuse eest patsiendiohutuse edendamisse.

Patsiendiohutuse parendaja 2025 tiitli väärilised on kolm töötajat, laboriteenistuse laborispetsialist Anna Erik, taastusravi- ja õendusabi kliiniku õendusjuht Olga Prants ja Ahtme tervisemaja klienditeenindaja Jelena Djomina.

POP 2025VEEBI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Fotol vasakult paremale Jelena Djomina, Anna Erik ja Julia Kedus. 

Taastusravi-ja õendusabi kliiniku õendusjuht Olga Prantsi sõnul on tiitel tema jaoks tunnustus, et igapäevased pingutused patsientide hoolduse kvaliteedi ja ohutuse parandamiseks on  tõesti olulised. Samal ajal on see ka suur vastutus, olla eeskujuks ja inspiratsiooniks kolleegidele ning püüelda pidevalt parimate praktikate poole.

„Ohutu patsiendikogemuse loomise eelduseks on eelkõige tähelepanelik suhtumine ja hea kommunikatsioon. Kui patsient tunneb, et teda kuulatakse ja mõistetakse, tõuseb usaldustase ning see mõjutab otseselt ohutust. Samuti on olulised meeskonnatöö ja protsesside läbipaistvus – alates õigeaegsest infovahetusest kuni rangete standardite järgimiseni,“ rääkis Olga.

Tema sõnul on oluline näha olukorda patsiendi vaatenurgast:
„Ma püüan alati vaadata olukorda patsiendi silmade läbi. See aitab langetada otsuseid, mis põhinevad mitte ainult reeglitel, vaid ka empaatial. Ka väikesed žestid, näiteks protseduuri selgitamine lihtsas keeles või lisaminut tähelepanu, võivad patsiendi kogemust märkimisväärselt parandada. Eriti oluline on see meie osakonnas, kuna töötame eakate inimestega, kelle jaoks on tähelepanu vaga tähtis.“

Ahtme tervisemaja klienditeenindaja Jelena Djomina kohta jagub vaid häid sõnu, tema juhi sõnul on Jelena lahendanud suurepäraselt erinevaid olukordi, kus patsient oleks sattunud valesse osakonda või kaasas on olnud valed dokumendid. Ta on väga tähelepanelik ja kontrollib alati mitu korda. Patsiendi identifitseerimine on oluliseim osa patsiendi ohutuses, ja selles on Jelena asendamatu. Jelena enda sõnul tuleb tal see südamest, talle meeldib suhelda inimestega ja neid aidata, tihtipeale õnnestub protseduuridele minevaid inimesi rahustada ja ärevust maha võtta, hea sõna aitab alati. „Mulle meeldib minu töö ja inimestega suhtlemine, ma ei saa kunagi abivajajatest mööda minna,“ lisab Jelena enda panuse kohta.Autasusttamine POP veebi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

Jelena Djominat õnnitlevad juhatuse esimees Tarmo Tohver, patsiendiohutuse spetsialist Jana Lullu ja juhatuse liige Julia Kedus. 

Laboriteenistuse laborispetsialist Anna Erikut iseloomustab tähelepanelikkus ja pühendumus – ta jälgib preanalüütiliste nõuete täitmist nii oma osakonnas kui ka haigla teiste osakondade puhul.
Anna on alati valmis kolleege juhendama ja toetama ning panustab aktiivselt ka juhendmaterjalide koostamisse. Tänu tema põhjalikkusele on õnnestunud avastada kitsaskohti töökorralduses ning teha vajalikke muudatusi, et vältida võimalikke eksimusi tulevikus.

„Patsiendiohutuse parendaja tiitel tähendab minu jaoks, et minu mõtteviis ja senised teod on olnud õiged – see annab kindlust, et pean samas suunas edasi liikuma,“ räägib Anna.
„Ohutut patsiendikogemust saan luua läbi kvaliteedi tagamise, tööprotsesside pideva järelevalve ja parendamise, koostöös teiste osakondadega ning regulaarsete koolitustega.
Minu töö mõju patsiendile väljendub eelkõige selles, et korraldan tööprotsessid nii, et tagada õigeaegsed, usaldusväärsed ja kvaliteetsed uuringutulemused.“

Ida-Viru Keskhaigla Patsiendiohutuse parendaja 2025 tiitli pälvinud töötajad on kindlasti paljudele eeskujuks ja on näidanud, et patsiendiohutus algab tähelepanust, hoolivusest ja järjepidevast tööst.

 

Tekst ja fotod Riine Urbala

Erakorralise meditsiini osakond, Ilmajaama 12, Ahtme linnaosa, Kohtla-Järve
Ahtme aktiivravikompleks, Ilmajaama 12, Ilmajaama 14, Ahtme linnaosa, Kohtla-Järve
Järve tervisemaja, Ravi 10d, Järve linnaosa, Kohtla-Järve
Taastusravi- ja õendusabikliinik, Ravi 10, Järve linnaosa, Kohtla-Järve
Kiviõli tervisekeskus, Keskpuiestee 36, Kiviõli
Sillamäe tervisekeskus, Kajaka 9, Sillamäe
IVKH vastuvõtud Narvas, Kerese keskus, Kosmonaudi 4/P. Kerese 3

Arve rekvisiidid:

SA Ida-Viru Keskhaigla

Reg nr 90003433

KMKR nr EE100863846

Tervise 1, 31025, Kohtla-Järve

Arvelduskontode numbrid:

SEB EE811010220029123013

Swedbank EE722200221019871533

LHV EE32770771003371793

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline
Capcha
Google Capcha
Accept
Decline