Õenduse ja patsiendikogemuse juht Ksenia Verhovskaja
Tartu Ülikooli Kliinikumis toimus arutelu, millel haiglate esindajad rääkisid patsientide nõukodade tegevustest ja arengusuundadest.
Haiglate juurde loodud patsientide nõukoda on patsientide ja nende lähedaste esindusorganisatsioon, mis tegutseb vabatahtlikkuse alusel ning nõustab haigla juhtkonda ja töötajaid inimkeskse tervishoiuteenuse arendamiseks, patsientide haiglakogemuse parandamiseks, patsientide ning haigla töötajate koostöö edendamiseks ja tervishoiuteenuse osutamisel tulenevate probleemide lahendamiseks. Patsientide nõukoja liikmeteks on patsiendid või nende lähedased, kes on kokku puutnud haigla tervishoiuteenustega ning kellel on läbi oma kogemuste soov panustada haigla tervishoiuteenuste arendamisse ja inimkesksamaks muutmisesse. Patsientide nõukoda arutab ja teeb ettepanekuid patsiendi tervise hoidmiseks, ravikeskkonna ja -teekonna kujundamiseks, patsiendi vaates protsesside kujundamiseks ning haigla võimalusteks patsientide võimestamises.
Eestis on praegu patsientide nõukojad asutatud viie haigla juurde – Tartu Ülikooli Kliinikum, Põhja-Eesti Regionaalhaigla, Kuressaare Haigla, Pärnu Haigla ja Viljandi Haigla. Ida-Viru Keskhaigla on huvitatud patsientide nõukoja kokku kutsumisest ning selleks oleme saanud sisendeid 20. mail 2022 kohtumisest eelnimetatud Eesti viie haigla patsientide nõukodade esindajatega. Meil on tugev soov saada läbi patsiendi vaate sisendeid ning tagasisidet meie haigla patsientide rahulolu mõjutavate tegevuste ja tegurite kohta. Patsiendivaadet arvestades nähakse tervishoiuteenust laiemalt ning aidatakse kaasa selle igakülgsele arendamisele.
Haigekassa juhatuse liige Maivi Parv ütles kohtumisel, haigekassa soov on näha kõikide haiglavõrgu arengukava haiglate juures töötamas patsientide nõukoda. Hetkel haiglad ise toetavad patsientide nõukodasid organisatoorsetes küsimustes – koosolekute ettevalmistamine ja nende protokollimine ning haigla välisveebis tegevuse kajastamine.